söndag 25 januari 2009

Snöstorm



Vaknade upp o såg till min förtvivlan att snöfall är ett faktum = ingen hundpromenad idag... alltså ingen hundpromenad inne istan som vi hade planerat.. tror inte vi ska riskera att folk tar sina bilar i detta väder o far till Åkermanskulle för att ha picnic.. Tråkigt att inte vädergudarna är med oss när man äntligen fixar nåt.. men men det får väl bli ett nytt försök inom kort.. Håll koll på hemsidan under Kursdax & aktiviteter..


Själv får man väl låta bilen stå idag igen (börjar bli en vana) o gå för egen maskin min vanliga runda.. för ja tror inte att Higgins o gänget godtar o känner sig nöjda att vara inne pga snöfall.. Finns ju inget dåligt väder bara dåliga kläder..


Ännu en vecka har gått o det är återigen söndag.. Fick sms av Jonas i morse som satt på ett tåg påväg upp till alptoppen.. Han är i Schweitz o åker skidor.. Vissa gillar ju snön *ler* själv väljer ja hellre sand o sol..


Hmm vad ska man göra idag då, andra dagen att bara vara hemma på Eskön.. ni som känner mig kan väl se hur det kryper i mig nu.. men ok ja ska samla vuxenpoäng o säga till mig själv att det är OK med lite vila..
En tanke går till Ylva kennel Yljazz som är i Finland Åbo o ställer ut..själv missade ja anmälan med en dag.. surt.. Väntar på att höra resultat.. Våran Kaiza är ju där o visar upp sig.. ja håller tummarna o väntar vid luren..

två foton tagna nyss på altanen.. försökte få med flera men de smet in så fort ja öppnade altandörren..


Inga kommentarer: