lördag 31 januari 2009

Mårten har fått en egen familj!


Vaknade som en krumilur, pudlar skägg o vavvor om vartannat.. snacka om ormgrop.. hmm

Fasen känner mig stel o ledbruten att ja aldrig lär mig att det är bättre o sova i sängen än i soffan, men ni vet den där vanliga ska bara vila lite o hundarna älskar att klänga på mig o ni vet ju hur svårt det är trots dom är små.. som tur var låg Higgins nedanför soffan.. Ärligt så har ja ställt in en sängdel som en divan på soffan för att vi ska få plats allihopa på kvällarna, men tro inte att man får ligga själv i nån av delarna nej nej, det var bara Wiggo som var smart nog o fläka ut sig själv på ena delen o ja o alla andra i den andra delen.. Ja ja får väl strecha nu innan promenaden.

I går från den ena till det andra så har Mårten flyttat han har äntligen fått en alldelens egen familj.. Det var han verkligen värd.. ja har varit så kluven men honom o haft separationsångest, men nu har vi hittat en familj som är värdiga att ha honom.. Ja vill önska familjen Lindahl i Stöde all lycka o glädje med honom.. han är en guldhund.. p.s passa er för tassen ha ha

Dax o ta tag i dagen.. Higgins har fixat en stor äggkartong i mikrobitar m,m tur att man blir påmind att man lever o har hundar, men va vore livet utan dom då frågar ja mig då....

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jaa här är man ingen hjälte heller,ni vet sån där hård hosta så det bränner i hela bröstet när man hostar eller nyser...
Trodde jag hade mitt förra året ja.
Jag hade ju verkligen velat vara på årsmötet idag och fått höra hur diskussionerna går.//Erika

pudelflicka sa...

Önskar dig också en trevlig helg.
Kram Hedvig

Anonym sa...

Roligt att läsa om "soffliggningen", känner igen det där! Men jag har ju bara 4små nu, så det är "piece of cake" numera, annat var det då jag hade storpudlarna hemma också ;-) Man kunde då inte röra en enda liten del på kroppen :-)) Men varmt och skönt var det iallafall :-)
Ha en skön och trevlig helg!
Kram Marie