måndag 26 januari 2009

Datarensning

Nu har ja lessnat på min slöa sega tröga dator.. hmm sitter här ihopkrupen på golvet o lägger över på "mitt" omständiga vis massor av mappar med foton till en extern hårddisk.. den heter Lacie o är made by "porsche design" så den måste ju verkligen vara snabb då.. Kanske kan vara en bra ide´att ha korten där oxå den daan laptoppen "oxå" craschar.. ja allt verkar ju crascha PRA på schnauzerlinjen, bilen , snön från taket har ju crashat ner ja varför skulle inte datorn crascha då.. men nu var ja lite före i tiden.. Är det någon som har andra förslag för att peppa upp datorn för att den ska bli lite piggare så kom gärna med förslag.. Ja har även diskfragmenterat vad nu det innebär, men det ska tydligen vara bra har ja hört.
Nu ska ja fixa lite frulle innan det bär av till salongen.
ha en skön måndag...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Testa att byta webbläsare till "opera"..fick min dator att bli betydligt snabbare. Explorer är ingen höjdare längre...kram.

Unknown sa...

Ja dessa datorer, de verkar leva ett eget liv ibland =S....

Kennel Virvlans sa...

Datorer och jag är som bilar och jag, alltså inte överens. Men att ha det man tycker är viktigt tex bokföring och bilder på en extern hårddisk är jättebra.
Lycka till!
Kramar från Alunda

Anonym sa...

Jaa här ska jag vara tyst,detta område är verkligen inte mitt.Min hårddisk med tusentalsbilder sa ju -"sWÅÅP" och försvann ut i ingenstans *lite ruskig tanke*
Många av bilderna saknar jag enormt,många bilder på mina gamla Springerspaniel..

Näää ibland undrar jag om inte fotonegativ var bättre och en vanlig hederlig kamera.
Kommer ihåg när man gjorde dessa annonser till rastidningarna på den tiden,det var minsann klippa och klistra som gällde,eller vela man ha det riktigt "proffsigt" så var det "gnugg-bokstäver" som gällde.-Jaaaa herregud va tiden rusar....
Kram och så hörs vi sen //Erika