lördag 17 januari 2009

mördbultad

Hemkommen efter en behandling av min onda nacke o skulderbladsfäste.. Men det känns som om musklerna har släppt greppet lite nu i varje fall.. otroligt duktig är hon Jonas kusin Åsa.. det var en befrielse att få blodet att besöka den delen av min kropp igen.. Trodde aldrig det skulle hända mig som aldrig haft en krämpa på 40 år.. förutom när ja for som en reptil av hästen som sedan landade på min bröstkorg o ja fick ligga nästan en vecka på sjukhus med 6 brutna revben.. Gissa om ja var rastlös.. Ja red igen efter en vecka.. man ska inte känna efter i onödan heller.. Men nu efter ca treårs heltidstrimning på salongen så har även mina muskler börjat strejka.. va fasen ska man göra nudå.. föda upp hundar går ju bort det kostar bara massa pengar o energi...
Ja kom gärna med förslag.. kanske man ska bli sån som åker runt o plockar upp hundskit i trädgårdarna när folk ringer.. det finns faktiskt i USA.. Tänk att få åka runt i en pikebuss iklädd en vit plast overall som man minns Ghostbuusters o plocka hundskit.. ähh kanske man måste bo i USA för att slippa äta nudlar om man ska överleva på det här i Sverige.. ha ha
Från det ena till det andra.. ja missade let´s dance idag pga min ålder eller kropp (muskler) Erika får referera imorrn.. föresten ja kan se reprisen på söndag kom ja just på..
Idag har ja pratat med en del uppfödarkollegor om ett PRA fall på en av mina hundar.. Otroligt vad bra alla ändå tog det.. Hoppas vi tillsammans kan göra nåt åt det hela.. o roligt att höra att så många tydligen läser min blogg.. o tycker att ja skriver helt ok.. Det sitter väl i ådrorna min far är o ha varit journalist hela sitt liv.. så min första skrivmaskin fick ja när ja var typ 8 år gammal.. o sen var cirkusen igång, ja hade nämligen en egen tidning som ja var redaktör för.. håll i er nu... "Våra gnagare" var en liten klubb med egen tidning som kom ut 1 gång i månaden, där marsvin kaniner o hamstrar you name it.. kunde brevväxla o skriva om sina liv m,m
mamma har sparat dessa tidningar o man kan rent av skratta ihjäl sig när man kollar i dem o tänker tillbax.. Vilken skyddad värld det var.. men det var på fullaste allvar då, precis som hundarna är nu..
Nu väntar sängen..
Zzzzzzz

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men Lotta har du fått ont! Jag säger bara välkommen till klubben! Jodå jag läser bloggen å håller koll på dej hihi och Erika likaså, de är skitkul. Men hoppas att du blir bättre i dina onda muskler nu då efter behandling. Har varit ner på stan å hämtat Asko han har varit på fest me jobbet han, de är vissa som har det bra. Var rädd om dej nu å hälsa Jonas! Kramar Katarina Ps, de där med hundskit lät inget kul haha.

Kennel Virvlans sa...

Ojojoj, om du inte tränat tidigare är det hög tid! Gå till ett bra gym och be om hjälp att lägga upp ett "ryggprogram" det har du nytta av resten av livet!
Jag orkade i alla fall se Let´s Dance......
kramar

Anonym sa...

Jodå det där med smärta i axlar,armar och tillika höfter känner man till,men jag inte trimmar alls lika mycket i dag sm jag gjorde när vi hade trimmet så är jag ofantligt bättre.Herregud då kunde man trimma upp till 7st hundar på en dag!?*hur f-n orkade man*
Men älsklingvän du måste vara rädd om kroppen,du har bara en vet du...
Och att vi blir äldre går tyvärr inte heller att ändra på och allt blir tyngre och jobbigare *vet*
Ändå tycker jag du sliter och jobbar,släpar och far som en tonåring.
Nääää jag har ju hittat lite trädgårdskonst eller man kan ha dem inne också i plåt som jag önskar jag skulle kunna göra.Du vet dom där pudlarna och schnauzern i plåt,asläckra.Sånt tror jag man kan tjäna en hacka på.Trädgårdskonst,gjort av gammalplåt kommer bli en hit´s.

Men nu är ju jag ingen plåtslagare,men jag har en jävla vilja om jag sätter den sidan till.
Näää som jag skrev om i en av mina senaste bloggar,vi skulle ha haft en "Sugar-Daddy",men då slog det mig att vi är för gammal,men då fick jag en ny idé efter att ha sett på TV i torsdags "Squasher",
-tja du får väl äta upp dig lite men fattar du att det finns karlar som betalar för att man sitter på dem,ju tjockare desto bättre,fattar du 5000:- för varje gång !!!!!!
Vissa karlar vela bara mata en!?
-Helt OK för mig,vi kan alltså leva på andras sjuka läggningar,smart va?!
Vi kommer inte behöva lyfta ett finger,utan ägna oss helt åt det vi sen vill göra.
*Guuud vá får jag allt ifrån*
//Erika