söndag 21 december 2008

Yiippee! ev räddning!

Telefonen ringde nyss,o det va min kompis o valpköpare Ullis fr Hälsingland..Kul att höra hennes röst igen.. vi var ihop rätt så mycket tidigare i samband med utställningar o fjällenresor med skoter m,m men sen kom vi ifrån varandra lite när deras största intresse genom hennes flickor blev hästarna..
I varje fall så hade hennes dotter Malin tror ja att det var, hade sett min vädjan i min blogg för riesenhanen Atos som skulle ha avlivats idag söndag..
Dom ska ner o hälsa på han imorrn.. o vi håller så klart tummarna.. Dom kommer att behöva en riesen som gårdshund nu när Ullis blivit "bondmora"...

6 kommentarer:

Anonym sa...

-Skööönt ! Hoppas verkligen Atos får ett nytt hem,det är både han och husse Thomas värda.Jag har ju trimmat Atos ett par gånger och jag har bara upplevt Atos som en jäkligt trevlig hund,med en riktigt trevlig exteriör.
Hoppas ,hoppas dom finner varandra och att dom räddar en frisk hund från döden.Att avliva hundar/djur är aldrig roligt och ännu värre blir det när djuret är friskt och mår bra./Erika

Anonym sa...

Instämmer med Erika, Atos är verkligen värd att räddas! En prydlig, trevlig riesenkille och en husse som verkligen älskar sin hund och inte vill se den avlivad! Nu håller vi tummarna för Atos....och förresten lilla Lotta: Ha en riktigt bra jul och en LUGN nyårsafton....inga bomber och raketer nu!
Kram//Åsa

Unknown sa...

Hoppas att det löser med Atos, verkar vara en trevlig vovve.

Önskar dig en trevlig Jul och du får några dagars avkoppling med god mat etc.

Kram från Jane

Anonym sa...

Tjoho, Atos är räddad!! Har pratat med hussen idag och Atos är på prov-flyttad till Hälsingland! Håll tummarna för att det går bra för honom där!
Hussen tackar för "räddningsinsatserna" genom mej.
//Åsa

Tess sa...

Men åh vad härligt att höra. Hoppas allt nu går bra, önska dem lycka till!!!

//Tessan

Anonym sa...

Hej alla!
Malin heter jag, dotter till Ullis som Lotta skrev om. Det är alltså till oss Athos har flyttat på prov. :)& det verkar som ni är många som är intresserade av hur det går för Athos hos oss, så på min blogg kan ni läsa om hur det går.

http://malinschon.blogg.se/

Kram Malin :)