tisdag 9 december 2008

Dax igen..


Hej Hopp..
Så var det dax igen att ge sig till känna, ja råkade tydligen hoppa över en dag igår o fick genast gnäll o skäll från min oxå nybloggande vän Tessan.
Hon tyckte att ja skulle skriva nåt väldigt sent igår kväll då mina ögon gick i kors o vi pratade som snabbast på msn..
Ja höll mig vaken endast pga att min kära ryska uppfödarkollega Olga seliverstova alltid är pratbar via ICQ (ja ni läste rätt ICQ trodde jag oxå att det hade dött ut för längesedan men ryssarna älskar det) och alltid endast efter klockan 24 på natten... Sover hon aldrig kan man undra..

Ja somnade i varje fall innan huvudet snuddade kudden..när vi hade pratat klart Zzzzzzz

Idag har ja varit riktigt aktiv enligt mig själv, ja känner mig väldigt nöjd.
Dagen började med en skogis på en timme min riesen Higgins o småskäggen Mårten, Glorran, Vendela och Viggo sprang som om det var en björn efter dom, gårdagen var tvärlugn o ja hade en rastlös tonårs riesen vandrande o tjatande hela kvällen, så det fanns inget alternativ än att jaga ut i skogen så fort man slog upp ögonen.

Sen vidare till stallet för att ta en ridtur, Higgins med även på den " nu ska han få tänkte jag faktiskt ärligt" han somnade i bilen direkt sen Sköööönt!

Till salongen i ilfart alltid i sista minuten, dom som känner mig vet...

Jobba jobba jobba, sen i rena farten så åkte både Viggo och Higgins i badet oxå.

Ja har bestämt mig för att lämna bort mina två hästar, måste inse att jag faktiskt blivit äldre ja oxå, man kan inte vara överallt, i samma veva som den planeringen var igång så föddes nästa ide´... nu ska ja börja träna hund igen- ja har ju faktiskt en brukshund nu.. summa av kardemumma 2 hästar mindre men förhoppningsvis en lydigare Higgins..

Nu ska ja luta ikull mig o läsa min nyrykande hundsport.

see ya

6 kommentarer:

Djakartas sa...

testing

Anonym sa...

-hej hopp alla glada...kom igen och skriv lite i Lottas blogg nu :)

/Tessan

Anonym sa...

Testar igen...

Anonym sa...

Hej Erika!
Lottas IT-support här. Lotta skvallrade om att du hade försökt skriva i gästboken. Nu ska det funka bara du kryssar i anonym längst ner.
Kram på dig,
Tessan

P.S Hoppas det funkar nu för hon trånar som en marskatt efter lite kommentarer på bloggen D.S

Anonym sa...

Då gör vi ett nytt försök,åh guud vet hur många mega långa brev jag lämnat här sen funkar inte inloggningen.I dessa strsstider kan man få hjärnblödning för mindre....
-Joo, va var vi?
Själv jobbade jag 07.15-15 igår,hem för att trimma två lurviga hundar en riesen och en springerspaniel.Pust helt slut efter dom,men det var bara att hoppa i träningskläderna och hurta runt med Hanna&Prince,blev nog närmare 1mil i går skulle jag tro.Väl hemma ett varmt bad och Åsa (Bounder's) i luren,sen var jag sluuut..
Tittade lite på "Äntligen Hemma",men somnade innan det var slut.
-Du Lotta,har du sett "snickar-Björn" i Äntligen hemma?
Sug på det leendet du *Åhhh*

Jaaa idag har vi ju redan träffats,så det finns väl inte så mycket att orda om.Var till Blomsterlandet varje fall och vart fast vid Amaryllisbordet.Alltdå vet ni hur mycket amaryllissorter det finns????
-Jaaa, där blev ju jag ståendes och höll aldrig på att kunna bestämma mig.Åh när jag äntligen kom ut,var jag så varm att Cleas Olsson får vänta till en annan dag.Vilken shop-oholic man är vá??? *not*
Näääää Adam han gjorde det enda rätta i dag han,man skulle ha varit en rödhårig pudel.Men det är svettigt de mé....
Kram då från vännen Erika

Anonym sa...

Va kul med en blogg!!
Ska läsa den flitigt...
Kram.