fredag 5 december 2008

Upp o hoppa ligg inte o drrrrraaaaaaaa dig..la la ala

Lilla Ulla i snön

Gomorron gomorron tralala lala..


Nydag! så var det dax igen ja dax igen, att få blogga alltså! Ja har nästan legat vaken hela natten o funderat o klurat på vad ja ska skriva.. (kanske inte riktigt)


Vaknade faktiskt av att alla "skäggen" stod o tandgnisslade o undrade varför vi aldrig skulle öppna ytterdörren till frihet.. Skäggen för dom som inte vet är mina fyrbenta dvärgschnauzrar som för tillfället är 5 och 2 i större format ala´riesenschnauzers..


Som ja skrev i gårdagens blogg så befinner ja mig i Grällsta hos Jonas, vi ska ner till Älvsjö mässan imorgon lördag för att kampa om världens dyraste löpmeter. Jaaa de små korta band man får för att visa upp sin hund på bästa möjliga sätt i ca 2 minuter.. ha ha , men kul är det i varje fall.. 3 av dessa skägg är anmälda (de små). Ni som vill se en massa bilder o väsen på dem kan se på min hemsida http://www.djakartas.se/



Mina små älsklingar skräck vavvorna alltså chihuorna Didi & Niki de fick till deras förtret stanna hemma hos Sofia Christer & Ebba i helgen när deras skägg "Åke" är med på "showturnen" kan se framförmig hur Niki står med gapande mun under 1 åriga Ebba som proppar hennes mun full med div godsaker..


Föresten ni skulle ha sett Christer min som är bilmek när ja gjorde bytet igår em innan ja drog, 2 små vavvor iförd passande dräkt med en liten bur och 2 st små rosa flexi koppel.. Det är nämligen han som skulle ha dem med på jobbet under fredagen *ler* gissa om hans arbkompissar kommer att mysa.. -Hans kommentar va faaan de får skita i smörjgropen!!

Ja ja de är mina pärlor de där två små satarna..

Nu ska vi ut i snön... för snö är det faktiskt i Grällsta.

Ha en bra dag mina vänner.

Ja återkommer mot kvällningen. /L8

4 kommentarer:

pudelflicka sa...

Hej Lotta,
Vad roligt att du har börjat blogga. Jag tittar gärna in igen.
Kram från Hedvig och pudlarna

Tess sa...

Aha, du kör svensk tid nu? Tyckte det var coolare och mer intressant när din blogg gick efter stillahavstid. *skratt*

Kennel Virvlans sa...

Hej!
Va kul men en till som vågar bjuda på sig själv! Vi är inte så många än...
Jag tycker det är jättekul att blogga och att få kommentarer.
Vi ses i morgon! Kramar från Alundaflickorna

Erika sa...

Hej Darling !
Jaaa jag hade skrivit ett mega inlägg,som bara "vips" försvann ut i.....ja gud vet vad sånt där som bara försvinner tar vägen.Vet inte om jag ens vill veta det.
Näää du vet i vår ålder då blir det inte mycket roligare än så här.I en blogg kan man vräka ur sig bäst man tycker och passar det inte andra så kan man kaxigt bara säga -Skit i åh läs då!
Men man kan också skriva så all vet hur mycket man uppskattar sina vänner och berätta för typ alla hur roligt man har ihop.Man kan visa bilder och dela med sig av både roligt och mindre roligt.
Men det är inte alltid plätt lätt att inte bli långranig i sitt skrivande,men det lär ju knappast bli ditt problem eftersom ditt liv passerar revy fast åt andra hållet varje dag...hmmm lät kanske konstigt det där.Men du har ju rätt mycket järn i elden så du lär knappast få skrivtorka i första taget.
Näää nu ska jag dregla framför IDOL (Go Kevin Go Kevin),vi ses i morgonbitti på Älvsjömässan och lär säkert höras på telefon innan vi är där.Kram kram Erika