tisdag 30 december 2008

27 hopp 30

Nuuuuuu är ja här, men gissa om ja har haft körigt.. tänk att få med gubben fr sina jaktmarker(bara det en bedrift kan ja lova) hemåt den 27 som ni tidigare läste, Björn fyllde 41(kunde inte låta bli ,han är äldre än mig ha ha)
Sen har karusellen snurrat vilt.. har hunnit jobba en sväng parat 2 hundar opererat bort livmodern på en (inte själv då förstås men ändock) sen har ja lämnat iväg de som inte får följa med till danmark i övermorgon.. o det är inte lätt... det ska packas o instrueras .. ja man pratar ju till hundvakterna som om dom skulle vara mongon o aldrig sett en livs levande hund.. Tänk att man alltid tror att man bara kan själv o hur fasen överlever alla andra hundar i världen??? ja inte vet ja!!!

Mina tankar i huvudet åker bergo dalbana för att inte ja ska missa nåt.. inte lätt att bo på flera ställen kan ja verkligen lova..
'Som ja nämnde så är vi på väg ner till danmark för att hälsa på min goda vän Solveig Naess som har solnes pudelkennel och hennes dotter Cecilia som har "skägg" fr mig.. Vi ska även till Tyskland o shoppa lite "starkvaror" vissa har ju beställt lite hmm.. Inga namn, man får inte smugglahar ja hört.

Sen måste ja bara berätta att ja äntligen har blitt med Nikon D60 så nu gäller det o plugga manual så det kan bli nåt resultat.. som tur är så ska den här kameran passa ihop med såna som mig.. så det kanske blir lite bilder här framöver.. Ska ut o fota järnet imorrn, än så länge är det bara väggar o möblemang som fått posera.. Lite hundar oxå förstås, ja har ju nästan inga nu när alla är utlejda.. tok Didi hade velat varit först i kameran tor ja. Snaknar henne (som kattas flickor skulle sagt)
Ja så var det då årets nästsista dag, o nu snart snart så är man ett år till, men va fasen kvinnor över 40 ska ju inte vara fy skam har ja hört...
Ska försöka göra mig hörd imorrn oxå, o kanske även smakprov från min nya leksak.
Krams

6 kommentarer:

Anonym sa...

Jaaa själv närmar jag ju mig 40,eller både Annika och jag...Och mer fylld och mogen än oss är det tamme f-n omöjligt att bli,måste närmast liknas med ett sagolikt årsvin och trånande "gallkor"...Sanningen är den att visst kan man väl lära ut ett och annat,man har ju några meriterande år bakom sig *asg*
Jaaaa själv skulle jag mer än gärna lära både Kevin,Danny och Måns ett och annat,dom små gullefjuna.
Näää uch, nu får jag väll verkligen kamma till mig...
Jag tror hur som hellst att D60 kommer ligga perfekt i din hand,ja så mycket lär du aldrig mer ska hålla i dina bara händer *lovar*.Själv tar jag ett steg till,jag tar D80n och hoppas att jag ska kunna handskas med den.
Ja haaa hur ska vi klara Nyårsaftonen nu då, när vi inte får fira och surra ihop,du,jag och Annika.Kommer snakna dig oskå..
Kjam på dig.
Förresten tycker jag och Björne att nu får ni faktiskt ta och slå era påsar ihop och flytta hit så vi kan pyssla ihop mera.
//Erika

Djakartas sa...

Vi kjommer snakna er oskå..
Men för Tok Didi är det värst..
Guud va ja snaknar henne..
Hörs imorrn.
Kjaaaaaaaaamar

Anonym sa...

Aha , Tok-Didi.Dom vet väl att hon måste få mycket mat och absolut måste sova i sängen,under täcket och få mycket pussaj.Åsså måste dom vara väldigt jädd om henne,för utan henne då vet då inte ja..

/Erika

Djakartas sa...

Näää det gååååj inte utan henne som senad skulle ha sagt..
Föresten han har gjort slut med mig.. skriver inte ens i bloggen.. snyft.

Anonym sa...

Nääää den mannen har blivit väldigt anonym av sig,men han har säket hittat "nytt".....

pudelflicka sa...

Önskar dig och dina ett nytt och spännande år!
Kram Hedvig