lördag 21 november 2009

Helg igen

Morning folks!
Kravlade mig just ur sängen o hamnade iköket med lilla rosa o en kopp kaffe.. Har mina älskade små pudelungar farandes kring benen.. Higgins är mindre nöjd kan ja lova.. Jaha då är det lördag igen då.. Idag kommer det en familj fr Sundsvall som ska titta på de små pudelliven.. Det börjar ju verkligen bli dax för flyttt för dem, men det är väldigt lugnt på den fronten.. nästan inga förfrågningar alls.. folk har väl fullt upp inför kommande månader med Jul o allt..
Jerker finns fortfarande kvar om det är någon som vet ett bra hem..

Tittar ut genom rutan o ser faktiskt solen SANT!!!! ja man kan tro att det är nåt annat man ser..Härligt för hundarna som kan vara ute massor idag då.. det har inte varit roligt med 2 stora riesen o ett gäng småskägg o sen ett knippe pudlar i utställningspäls på det man vet att man lever i varje fall.. den enda regnvänliga hund man har är chihuahuan Nikki... hon vill ju helst ligga under en filt o kura hon MYYYYYYYYYYYYYS...

Torsdag o fredag har ja haft Yvonne Kronstrand med mig som elev, hon ska ge sig akt på att börja frisera pudlar, vilket hon till stor förtjusning insåg att det är skitkul... en klar förändring fr att kamma ull på ett skägg... Vi har haft jättetrevligt förstås.. o ni som känner Yvonne vet ju vad ja menar o syftar på ha ha .. Föresten är det någon som har Yvonnes bloggadress.. ?? skulle vara kul o läsa den.. Nu ska ja dra igång o utfodra mina fyrbenta här osv kram till er alla vänner

4 kommentarer:

Anonym sa...

God morgon!
Jag har väntat på en blogg och vill nu passa på att tacka för presenten på min 40 årsdag, tack så mycket!
Det var efterlängtat kan jag säga!
Hoppas allt är bra ed er i Grällsta, om solen är framme är ju det en mycket bra början.
Ha det så bra och hälsa Jonas.
Kram Annika

Erika sa...

Ahhhh,kanske Kronan ska ha en pudelunge ????
-Visst Kronan !?

Själv har jag adventpyntat lite,har tvättat fönster,bytt gadiner och satt upp en julstjärna än så länge.Måste upp på vinden i morgon för att ta ner ljusstake och flera stärnor.
Jag hoppas Björne snart är klar med sitt x-tra jobb så vi kan komma ner och hälsa på er.

Kram kram /Erika

Katarina sa...

Ja jag håller med Annika, har väntat på en ny blogg alltid lika kul!!! Har nu snart rustat köket klart lite små fix att göra, och byta matta gör vi efter jul Men de blev vitt och ljust så skönt. Ria åkte på ett väl behövligt bad nu på nattkvisten. Och sen klöpp jag henne så nu är hon sååå fin mitt hjärtegull. Hon ska sova med mej under täcket i natt haa haa myyys. Hälsa Jonas och var rädd om Er! Kramzzzzzz Riakatarina

Djakartas sa...

Men va knepigt Annika!!! Ja har precis tagit ett bad o låg o funderade en massa.. o tänkte på din födelsedagsfest... allt gick så snabbt ja har ju inte ens skickat ett sms grattis tänkte jag... men sen tänkte ja på Facebook att du inte är med där, då glömmer man aldrig att gratta sina vänner för det står en påminnan där o det behöver ja verkligen... Men men Grattis i efterskott o hoppas att trimbordet blir bra när du ska raka Conny!! Kram