onsdag 25 november 2009

Förvånad över hur man kan va!

Japp än en gång har hon gått lös o natten verkar ha varit givande för henne.. Ja ni undrar väl vem ja menar??
Ni kan säkert se under de senaste bloggarna.. hur en person tycker att ja ska lägga ner hela min uppfödning även pudlarna tycker hon, och att ja har medvetet parat för att få PRA på mina schnauzrar..hmm Jaaaa vad ska man säga!! Nån måste ju vara väldigt orolig för om ja nu oxå ska föda upp riesen, då ja har fått en av Olga Kennel Gloris i 40 årspresent!! Oops hur ska det bli!!!
Ni som funderar mera över vad som händer o vad som ligger bakom detta får gärna ringa mig så ska ja förklara lite mera..Känns väldigt lågt att ta såna saker i en blogg för mig i varje fall.. Nog om detta..
Men Vi har nu åter fått lite bekräftat vad vi ville se, o nu går vi vidare..
Glömde... Tur att vi har Facebook där vi bara har vänner o slipper anonyma inlägg..

Idag blir det salongen på schemat.. Putsa lite hundar inför Norge.. Ja det är full fart som vanligt.. Ska idag få min nya dator fullspäckad med program, så nu kan ja uppdatera min hemsida igen.. Ska bli kul ..
Ska försöka få lite bilder på en helt fantastisk liten Emil idag oxå..
Nu drar vi igång här..
Kraaaaaaaaaaaam alla

11 kommentarer:

pudelflicka sa...

Ja det är verkligen tråkigt när folk inte kan så upp för vad de har för åsikter. Tragiska människor är vad det är!
Kram från Hedvig

yvokro sa...

Jag undrar så hur det skulle kännas att inte ha ett eget liv utan hela tiden lägga sig i andras. Men det kommer du och jag och många andra aldrig att få uppleva. Tack och lov, för vi har ett eget, liv alltså.
Kram
Yvonne "Kronan"

Anonym sa...

Så tråkigt att det finns så onda människor. Jag undrar så vad det är som får dom till att göra så här. Är det månne avunsjuka tro. Men stå på dig Lotta, vi som är snälla är nog flera. Hoppas jag.Kram Monica.

Annis sa...

Tragisk människa det här, vad har man egentligen för livskvalité när man sitter upp på nätterna och vräker ur sig saker i en gästbok.
Om man är sunt nyfiken och frågande borde man åtminstone vilja ha ett svar på dom frågor man har.
-Varför ringer man inte då ?
Lotta är ju dessutom på de flesta utställningar och det går ju alldeles utmärkt att prata med henne då,mellan fyra ögon.

MEN.....
Det är en sketen lite sak vi har att göra med ,en liten äcklig lort som ingen tar varken hänsyn till eller lägger på minnet.Det är en bitter människa som förstått att h*n inte längre kan påverka eller för den skull har någon som helst betydelse för något som kan liknas hundavel.
Vad stavfelen beror på är knappast belysningens fel inte heller den sena timmen.

Urdåligt gjort du så kallade människa !
Våga istället stå för dina åsikter.

Anonym sa...

Visst är det tragiskt med denna människa, men jag kan inte ens tycka synd om henne. Undrar hur hon tar det den dagen hon själv får ett PRA-fall efter sina hundar, för det är ju inte otroligt med de anlagsbärare som hon har i sina stamtavlor. Frågan är ju om hon ens har fattat det!

Djakartas sa...

Hej igen.. ja fick nyss ett medelande fr anonym igen om att ja va så tragisk som inte med pompa o ståt kunde skriva ut vad ja hade gjort för fantastisk kombination den här gången...
Om det nu är någon som undrar när ja sagt A o inte B.. så är ni välkomna att ringa så ska ja berätta såklart.. Men det är ju dock lite ointressant när ja inte ja inte ens vet om tiken är dräktig.. men självklart är någon intresserad så tveka inte utan ring.. No problems

Eva sa...

Jaaaa hur ska "anonym" nu hitta någon som kan ringa och luska fram sanningen åt henne,men det är klart hon har ju sina "anhängare" som hon kan be.
För själv lär hon ju knappst våga ringa och ännu mindre konfrontera dig mellan fyra ögon.

Men vid det här laget tror jag det är rätt många som är sugen att konfrontera och diskutera hundavel,med henne.Bemötande är också ett rätt intressant ämne att ta med henne.

Virvlans sa...

Hahaha skrattar och slår mig på knäna.....
Vad är detta? Jag har väl under mina 35 år som aktiv hundägare aldrig sett på maken? Vad är problemet? Stå på dig min vän! Du MÅSTE låta sådant här rinna av dig! Människan är INTE värd att slösa energi på!
Jag håller med "Kronan"
puss och kram på dig
hälsar Alundaflickorna

Djakartas sa...

Näe det är sant Yvonne... Men om hon bara gav sig på mig så var det väl så, ja kan ta det, men att ge sig på o ringa upp valpköpare o skriva i deras gästböcker, det är inte vuxet o intelligent gjort.. O det är det som är det värsta.. Men det finns ju lite matrial o inte så lite heller som hon lämnat efter sig öppet, hon har ju härjat ett tag nu.. Så det ska nog bli bra får vi hoppas..Men du vi kör facebook nu där har vi våra genuina samlade vänner, det är ju bara o lägga ner bloggen så behöver ingen vara uppretad.. kram på dig..

Anonym sa...

Så synd om du lägger ner bloggen, alla kanske inte vill ha facebook. Låt inte henne vinna, kör ditt eget race.Kram Monika.

Britt-Mari i Ljusdal sa...

Men Lotta du får inte sluta blogga nu... jag är ju jättenyfiken på att få höra hur det går för Melody...och det är så kul att höra om allt du har för dej...super aktiva människa:)