måndag 1 juni 2009

Liten sammanfattning


Söndag kväll o rätt så sliten... Idag har ja o Liza målat staketet kring poolen o fixat o donat, det har varit rena rama mallorca värme böljan här på pooldäck.. Hundarna har legat som slakt o knappt orkat härjat något.. gårdagen var ja o Erika i Uppsala Hammarskog på pudelklubbens utställning med Håkan o Cindy.. Håkan gjorde riktigt bra ifrån sig o slutade som 2 bästa hane o BIS 3 av den nya varianten SAR där silver silver aprikost o rött har en egen BIS tävlan..alla varianter o alla med Ck får tävla där.. Lilla Cindy kom 4 i juniorklassen behöver defintivt kroppa sig lite mera o vi behöver öva ihop oss lite.. Håkan var på topp trots den enorma värmen hans andra utställning där han nu slutade som andra bästa hane.. Det ska bli kul o spännande framöver att komma ut med dessa röda o aprikoser.. Erika har ju en del att se fram emot då hon nu har 2 rödtottar med massor av päls o attityd..
Nu blir det lugnt ett par veckor sen blir det Vännes som hägrar.. hur ja nu ska hinna visa alla hundarna där det återstår ju att se..

Tillbax till gårdagen så hann vi till erikas förtjusning med en blomsterträdgård på vägen hem oxå så hon fick bli lite tillfredsställd på den fronten och efter det var vi på den omtalade java restaurangen o fullkomligt vräkte i oss mat på en knappa halvtimme.. gissa om det var smarrigt värre??? det var inte sista gången kan ja lova.. när ja väl var hemma så var det tur att ja hade Liza på besök som fixat all markservice med hundar o allt så ja fick helt enkelt stupa ikull på soffan o somnade ganska snabbt av.. obetalbart det oxå.. kanske inte så dumt att ha en sambo ändå, men man har väl aldrig hunnit tänka efter tidigare.. ha ha .. stakars Jonas han vet inte vad som väntar ha ha .. nu blir det soffan igen, sen är det snart natta o ZZzzzzzzzz

2 kommentarer:

Erika sa...

Ähhh,vekling.Själv sadlade man ju om när man kom hem och åkte ner på cruisingen på stan..
Skämt åh sido var jag också rätt trött och somnade direkt när jag väl la mig,men det gör ju jag alltid.
Söndagen ägnades åt gräsklippning i linne....-Smart va!?
Är liiiiiite rödbränd nu kan jag säga!
Planterade lite blommor,även om Björn stog för det mesta i trädgårdsväg..
Men nu laddar vi om och kommer igen på lördag.
-J-lar va vi ska sjunga *ha ha*
Ha det,kanske tittar jag in på salongen på onsdag eftermiddag,så du får se Elvira nyklippt *visslar*

Unknown sa...

Halloj, kul och ses. Var helt slut när jag kom hem. Tur att maten var framdukad, jag hade aldrig orkat göra ordning någon.
Håkan såg fin ut.
Kram Jane