fredag 26 juni 2009

Änteligen Fredag

Idag är det slappardag på alltanen med diverse småsysslor, som plantering.. Det är så skönt o varmt.. vovvarna ligger inne på stenplattorna för att hålla sig svala, de kommer bara ut o tittar till mig i emmellanåt.
Blommorna har fått lite ny jord o krukor som ja införskaffade igår, tänk om det gick att ha det så här förjämnan, man bor helt klart i fel land hmm.. har ja sagt det förr eller???


Var bara tvungen att visa mina nya vinglas fr Italien som ja oxå köpte in igår, måste tillbax o köpa in flera, det är viktigt det där hur glsen ser ut eller hur!!
Nu ska ja softa vidare o njuta av att bara vara hemma.. måste dessutom ladda för årets "Hippiefest" som går av stapeln i Trödje hos min kompis Titti imorrn.. Ja ni det gäller att leva medans man kan.. Kram till alla soldyrkare.

5 kommentarer:

Marie sa...

Fasen också Lotta! Jag är INTE ALLS avis på din pool, för jag har ju själv en rund pool här på gården i uppblåsbar plast som är ca 180cm bred och 30cm hög, buhu buhu :-( (vill ju också ha en stor nedgrävd)
Idag har vi ca +26grader, så på fm bytte jag vatten i den "superstora" poolen så iallafall ungarna kan plaska när de kommer hem. En annan får typ plats med en fot eller 2, haha! Ja, vissa har det bra dem :-))
Mina hundar vill också helst ligga inne på klinkergolvet och jäsa, det är föör varmt att vara svart nu.
Är inte alls avis på dina nya fina svarta krukor heller, fasen också igen :-))
Kramar från Marie

Anonym sa...

Ja, inget är som svenska avundsjukan. Jag vill också ha en sån pool.Har också bara en liten rund pool, men den är hundarnas.Ha en fiiin helg Lotta.

Erika sa...

Här jäser vi också,efter att ha haft en "tidig" arbets fredag...
-Aha ,inget går upp mot helg.
Och vi har ju fullspeckat schema i helgen vi.
Först Skarpnäck,sen grillparty här med ett gäng vänner,eller "pudelträff" som Asko&gubben säger.
Kommer naturligtvis "snakna" dig och Tingeling.
Men nu ska vi äta pizza,dricka ett glas vin och njuta under det stora nyinköpta parasollet.
Vi ses och hörs ändå.
Kram kram //Erika

Djakartas sa...

ha ha ja det är ju skamligt att inte upphovaren till pudelfnatten finns på plats.. men du vet här är det planering dag för dag numera..känns ju ok att man är snaknad i varje fall.. fasen va hyärligt det är med äkta nära kära vänner som man kan lita på i alla lägen.. Kramar p.s önskar att man kunde klona sig. vill ju vara på alla ställen jämt..

Anonym sa...

Ja Lotta du om någon skulle väll ha varit med på pudelträffen haa haa!!! Men vi lovar att vi ska ha dej med i våra tankar, men de vet du!!! Kramar Katarina