söndag 18 juli 2010

Takmålning

Japp då var det äntligen dax.. nu ser det ut som en bomb här hemma.. renoveringen är i full gång... ge mig aldrig lillfingret för ja tar hela kroppen i ett nafs..
Sagt o gjort när vi kom hem från våran lilla söndax tur fram o tillbax till Upplandsväsby o skulle kolla in husbilar (som det inte fanns så många av tyvärr) men när vi väl var hemma så var det dax o starta makeovern.. Nu mina vänner är furun snart ett minne blott, sen kommer vi till nya svårigheter att bestäma vad det ska bli istället på väggarna.. Taket är redan på god väg att bli vitt det.. första varvet är snart i hamn kan man säga.. Härligt härligt.. Kom gärna med tips o förslag som kan hjälpa oss..

O ja nu har ju lillprinsen fått varit till huvudstaden oxå 3 veckorgammal.
Han ligger förövrigt i sängen o väntar på mig nu.. så ja ska göra han sällskap o drömma om vita tak o husbilar det ni!!!!

4 kommentarer:

Riakatarina sa...

Haaa haaa jag säger INGEN är som dej Lotta!!! Vad tar du din energi ifrån, ååå tänk om jag hade bara lite av den... Dröm sött!!!

Erika sa...

Ska du säga Katta, som sågade ner hela väggen mellan köket och v-rummet med tigersågen när Asko "åkte till jobbet.Va jag minns lämnade du dessutom inte ett spår efter dig,jaaa förutom en jätte öppning då *he he*

Jaaa vänta få se...Sen tog du väl ner halva spaljen också va,var med samma såg va ?

Sen målade du ju om hela trapp spaljen också va ?

För att inte tala om när du rev ner hela vardagsrums tapeten för att det skulle bli omtapetserat...

Ha ha ha, så du kan du me ; ))

Riakatarina sa...

Ja men de var då det, nu är jag helt utarbetad fast jag inget gör. Har nog gått in i väggen *blink*

Erika sa...

Nääää inte "gått in i väggen" Katta, det var ju den du tog bort.

Du kanske behöver piggas upp bara, va sägs om god mat och en cider eller två,eller tre eller fyra eller......