måndag 23 mars 2009

back..

oj nu var det ett rejält glapp i bloggen.. ändå sedan den 19 men ja lovar att ja har alibi under hela tiden.. ja det har faktiskt gått i ett sen ja släckte ner tröskverket (min laptopp) sist.. under fredagen hann ja inte ens slå igång den o det mina vänner har inte hänt sedan.. ja jag vet inte när, fredagen var full av förberedelser peppning till min pappa som inte alls mår så bra av att mamma är i det tillståndet hon är, o det kan man ju förstås förstå. Ja beslöt mig för att åka till Uppsala sjukhus o besöka henne trots att hon ligger i resperator under uppvak sen den enorma operationen förra onsdagen då hon opererades i 18 timmar.. Ja ni kan ju bara föreställa er vilken pärs.. hon är i varje fall under stabilt läge men måste ha hjälp av resperatorn ett tag till vad det verkar.. Hem i fredags efter mycket om och om så beslöt ja mig för att åka ner till Malmö på svensk Vinnare. Så hela lördagen bestod av att tidigt i gryningen försöka få ordning o studts på Åke och Viggo som var anmälda, sedan vidare till Örebro Senad O therese för att senare hämta upp maria (kaspelix) i karlskoga..Vi var alltså 4 pers med packning och håll i er 10 hundar ien Volvo 740.. Bara av det borde vi ha blitt Svenska Vinnare eller hur??

Sent sent var vi framme i malmö o checkade in.. Träffade där Yvonne Kronstrand O Lotta på Topaz kennel som campade på samma reservat..

Vi hade en treevlig stund innan alla..
Fasen en stund senare.. tyvärr så försvann hela mitt slut på bloggen o nu orkar ja helt enkelt inte göra om det, vet inte ens vad ja skrev.. sorry alla hoppas ni har överseende.. måste sätta fart här nu o få hem allt o komma iväg till Uppsala o hälsa på amma som tydligen var aningen kontktbar nu.. tyvärr så försvann allt som ja skrev om utställningen m,m men ja kan ju bara säga att det var en finsk domare, så ja hade kunnat stanna hemma då Viggo trots placering var för extrem antar ja.. o mjuka benhår som gjorde att Åke inte ens fick ett CK i championklassen, ja resten kan ni säkert räkna ut.. kram alla o hoppas att detta mycket korta slut nu kommer in..

4 kommentarer:

Anonym sa...

Herregud, opererades hon i 18h?!
Jag tänker på er!

Nu till något roligare:
Jag hade gärna velat se er i bilen, 4pers och 10hundar?! Förstår att det var lite burar och väskor med också, så det var inte illa packat!!!
Var det näsor tryckta mot varenda fönster eller? hahaha!

Många kramar - Marie

Anonym sa...

Tja Lotta!!

Jättekul att träffas som alltid i Malmö...
Trevligt med ett glatt gäng som har humöret i topp!!
Trots att inte finntanten var till vår fördel!
Ta nu hand om dig och din mor o far..Tänker på er och hoppas på snabb förbättring.

Många kramar Maria N o co
ps. Bilder kommer snart!!

Anonym sa...

Hej Lotta hoppas att du mår bra efter dom hemska omständigheterna. Och hoppas att det är bra med Mamma efter en sån lång opration. Mina tankar är med dej Gumman å jag tänker på Mamma lika mycket. Många varma Kramar// Katarina

Ullis sa...

Hej vännen! Vill bara säga att jag tänker på dig o hoppas att allt går bra. Varma kramar Ullis