torsdag 28 januari 2010

Gullegullunge..

Morning folks.... Vaknade tidigt redan vid 6 o kunde inte somna om.. kanske beror på att ja däckade i soffan vid 21 igår kväll efter en heldag på trimkompaniet i Morgongåva hos Mia.. 9-20 ja jag var nog hemma vid 20 tiden, men va roligt det var... tack Liza för att du är här o hjälper mig med hundarna nu när ja är gräsänka.. Det blev alltså en heldag på trimkompaniet där tre elever fick trimma fingrarna ur led under mitt vakande öga på mina skägg Wiggo Vendela o Anton... fatta va skönt stå brevid o undervisa.. Tack snälla Mia för att ja får "hänga" hos er.. Såååååååååååååå Kul...!!
Skäggen blev dessutom jättefina o lilla Anton (lilla o lilla) som inte är så van o har gått i min hårda skola (kommer fr Tjeckien) skötte sig väldigt bra trots lång dag.. Men va ja knoppade in igår kväll när ja kom hem helt slut men så nöjd...
Idag är en ny dag o pudelbadning av mammor står på schemat samt valpköpar besök , avmaskning av puppissar samt lite bokföring.. ja inte är det problem att få dagarna o gå inte..
ha en bra dag alla... O till sist mina vänner visst är det skönt när alla har möjlighet o bestämma själv vad man vill o inte vill. man får ju ändå stå för resultaten, bra eller dåliga.. Sverige är ju ändå ett fritt land o tacka gud för det he he ...
//L8

9 kommentarer:

pudelflicka sa...

Härlig bild! Ja man har fullt upp på dagarna och det är jo skönt också!
Kram Hedvig

Anonym sa...

Vilket härlig bild,och helt rätt det sista du skrev i bloggen Lotta.

Erika sa...

Är det inte mitt lilla hjärta,min alldeles egna lilla pissmyra som är på bild....
Ahhhhhhh gud va man älskar dom.

Tassintryck sa...

gud så söt liten pudel det dök upp här. Kikar gärna in igen :-)
kram från mig & ligan
/maria

Gun-Mari sa...

Tjinixen
upptäckte att jag inte varit här på besök på ett bra tag :)
Alltid kul att läsa din blogg :)
Å Suuuupersöta valpisar <3 <3
Jisses vad sugen man blir på ett mini skägg...<3
Å rödtottarna är ju inte så tokiga d heller ;)
Sköt om sig!
kramiz

Gun-Mari sa...

Tjinixen
upptäckte att jag inte varit här på besök på ett bra tag :)
Alltid kul att läsa din blogg :)
Å Suuuupersöta valpisar <3 <3
Jisses vad sugen man blir på ett mini skägg...<3
Å rödtottarna är ju inte så tokiga d heller ;)
Sköt om sig!
kramiz

Pernilla sa...

Hejsan svejsan.
Tack för en fantastisk dag med mkt hundprat, och fin gästvänlighet. Det var oerhört givande att få träffa alla dina fina vovvar med dess kanontemperament..Otroligt söta små valpar, undrar om jag kan sova inatt?? Såna här dagar kan man leva länge på.
Kram Pernilla

Anonym sa...

Hej Lotta [o Liza]!

Tack för en trevlig stund m småttingar, kaffe och framförallt TACK för sockerkicken:-D

Blev mkt imponerad av "lugnet" som rådde bland alla dessa småhundar. Toppen. Blir spännande att se hur det blir med "pernillas lilla"

Kram från Kattiz

Annelie Finnebäck sa...

Kul att du gillade min blogg! Din blogg följer vi givetvis. Tack för senast! Kramar