tisdag 5 januari 2010

Burr va kallt

-21 grader hmm, ja ni läste rätt.. det är horibellt.. Mina fingrar är så frusna att bloggen har uteblivit några dagar.. Njae kanske inte då, ska ja va ärlig så har ja fullt upp med mina små pudelvalpar som fötts en vecka för tidigt, Ja man blir lätt irriterad ledsen o helt fullkomligt galen när det inte funkar, men det är väl en av en hunduppfödares mörka sidor..
Ja jobbar med att hålla dem varma o få dem o tutta på sin lilla mamma.. o det är dygnet runt syssla kan ja lova.. Man orkar inte va trevlig helt enkelt.. Ni får hålla tummarna för de små.. Födas på 56 dygn är inte o leka med kan ja lova..

Anyway det blir inte så mycket mera gjort för mig här då de små kom den 1/1 så starten på året har varit lite jobbig.. Vilken ohygglig tur att man inte hade anmält till Göteborg nu oxå, det hade så klart inte varit konstigt när det gäller mig förstås..
Näe undra vad man ska se på tv nudå.. Ja ser snart ut som en tv apparat o känner mig som en oxå. Nu kommer solen ser ja.. ha det skönt alla mina vänner nu vet ni vad ja pysslar med i varje fall........

4 kommentarer:

Erika sa...

Jag håller så klart alla tår och fingrar jag äger och har för att dom pytte små ska klara livhanken.Finns det en gud så ber jag till honom också.
Förstår att du blir både trött och frustrerad över att på alla sätt i världen försöka få dem på rätt spår.

Anonym sa...

Hei
Lykke til med de små livene! En venn av meg fikk Dvergschnauzerkull en uke for tidlig og èn valp overlevde, så det er mulig - stå på!
Hilsen fra Eli
Kennel Black Emac

Britt-Mari sa...

Hej Lotta
oj vad du får kämpa och stå i...hoppas nu de små klarar sej!
Hur är det med Melody....Jonas frågar efter henne hela tiden...och små puppisarna hur går det med dom?
vi tänker på dej och håller höger tumme för er

Djakartas sa...

Det är bra med Melody, hon är en stolt mamma o har stenkoll på sina, en a dem har halkat efter lite men ja har hjälpt henne lite o få lilla "Mandy" på rätt väg igen.. Melody hälsar till Jonas förstås .. han kan va lugn o ni oxå, ja har dygnet runt jour..//Kram