lördag 23 januari 2010

Gräsänka

Jaha då var man gräsänka en vecka då... Vaknade tidigt o vred mig hoppade upp o tog en dusch o nu är det bloggning o morgon kaffe.. Igår passade ja på innan Jonas drog iväg till Franska alperna i natt att åka hem till Gävle för att jobba o hälsa på mor o far.. Köpte med mig pizza som smakade gott efter en slitig dag på salongen som vi delade på...
Hann precis hem sedan för att se Let´s Dance innan ja slocknade som en klubbad säl..
Idag skulle ja ha varit i Örebro på Dvärgschnauzerringens uppfödarcirkel men fick tyvärr avstå då det inte känns rätt att lämna hundarna här hemma med grannarna.. Vi har ju en del valpar så det fick bli att avstå cirkeln tyvärr.. Man önskar man kunde kloona sig själv ibland...

Näe det får istället bli pudelbad idag, först på listan står lilla Gun sen Eskil som ska fotas dessutom, och även skäggen Wiggo och Vendela ska ska få sig en omgång dom med, det är ju dax för att komma i utställningsoverallen nu så här års.. Vi får väl se med Vendela hur det blir med löpet o parning förstås men hon skulle behöva komma till Finland ev Norge för ett Cacib o ett INTCH det skulle inte vara fel, får se om vi hinner innan löpet, den hunden är så speciell vilka kvaliteeter hon har alltså en underbar hund..
Förstår att någon där ute som lägger veto över vad ja gör, är bitter o trött över att inte kunna avla fram snygga o ens rastypiska hundar själv.. Måste vara tråkigt att inte komma nån vart.. trots på tok för hög inavelsgrad..
Hoppas ni alla mina vänner får en underbar dag i Örebro, men vi ses ju i veckan hos mig..
Kram på er

5 kommentarer:

Anonym sa...

Tjena Lotta.Vilken fina sidor du har,jag har inte varit här på din blogg ,det här är första gången.Oj vad mycket jobb du har nu med alla hundar,och vi undrar hur de nya små grynen mår?
Ha en bra dag.
/Carina Hellkvist

Annelie sa...

Vi hade jättetrevligt idag precis som vanligt. Vi ses snart! Och vi hörs innan bland alla våra vänner på Facebook!

Schnauzerkramar
Annelie

Anonym sa...

Tjena bruden:-)

Hoppas att du har haft en bra dag idag:-) Vi ses till veckan:-)
Jag tror att jag kommer över en dag och kidnappar en liten rödmyra:-)

Tillsammans står vi starka :-)

Kramar KaspelixMaria

pudelflicka sa...

Ja det är Hurttas overaller jag har till mina och de är riktigt bra. Har haft dom i många år.
Kram Hedvig

sophie ekström sa...

Ja vi saknade dig vännen, men jag förstår dig. Men ser fram emot en liten tripp så vi syns ju snart i alla fall:) Håller med Maria, tillsammans är vi starka!!!!

Kramiz Sophie