tisdag 2 februari 2010

Får ja lov..

Ja kunde inte låta bli att visa den här härliga sommarbilden... Idag har det varit full rulle här o det börjar likna mitt vanliga liv.. Har ju gått o blivit lite lat här när ja varit hemma o vakat över valpar.. Idag har ja hjälpt till o trimmat en mycket trevlig svart dvärgschnauzer tik "Molly" av norskt påbrå som har en matte med en bruten hand (vilken skräck) hur skulle man då betee sig??? Ja fick en härlig tulpan bukett i en fantastisk färg.. Tack så mycket!! När Molly precis lämnade gården så tog ja Higgins o Eglaf på en powerwalk på en timme, men oj va skönt det var, väl hemma slapp inte Wiggo undan han heller utan han hamnade på trimbordet o ullskrapning var ett faktum.. O nu har ja duschat i säkert en halvtimme känner mig vansinningt nöjd med dagen.. Sen naturligtvis så är det ju massor av annat som förstås görs varje dag som oxå blitt gjort.. Ja har även fått tummen ur o fått iväg två import stamtavlor för registrering till SKK.. Ett skägg fr Tjeckien o en Vit toypudel fr Frankrike.. Ja det är ju sånt som måste fixas... Nu blir det störtdyk i soffan o i morrn kommer Maria Kaspelix o Yvonne Kronstrand på lunch Kul Kul...

4 kommentarer:

Erika sa...

Minns du va varmt det va den där dagen, men det hejdade ju inte Håcke och Oliwer från en tango för två....
Super vacker ställe, du borde ha satt ut kortet jag knäppte på dig,Håcke och Cindy framför Syrenerna också, lite sommarnostalgi.
Och på söndad blir det pudlar för hela slanten, kuuuuul !
Men mycket pirrigt, fan jag brukar ALDRIG bli nervös för en utställning !

Annelie Finnebäck sa...

Vilken underbar bild på pudlarna! Hade jag varit ledig så hade jag mer än gärna hängt med och lunchat! Det är ju jättekul att blogga :-)

Pernilla sa...

Underbar bild....

Anonym sa...

Men hallå!!
När kommer det bilder på lakrits trollet och pralinerna. Pussa Pattan..Nu är det lite längtigt../ullis