torsdag 1 oktober 2009

Snart helg..

Hej allesammans... äntligen känner ja att ja har ro att sitta ner o blogga några rader.. den här veckan har som vanligt flugit iväg.. o det har ja oxå gjort.. ja var till Paris i måndag till tisdag ja typ en 24 timmars kan man säga.. varför åka till Finland när man kan åka till Paris??
Det var en givande resa ka ja lova... mer kommer senare..

Nu har det varit kanonmycket på salongen att göra, o imorrn blir det putsdag med pudlarna för hela slanten.. till helgen är det 2 dgars pudelshow YES va kul.. lördag pudelklubbens på Gävle travet.. hemma banan alltså.. sen bär det iväg till Sundsvall på söndag.. Jag -Håkan Emile-Trassel som nu är veteran o med den pälsmassan oj oj oj.. och tillsist Jennie -Tina ska bli en pudelkul helg.. På lördagen är ju lilla Lovisa med oxå.. o ja undrar just vad den lilla "pissmyran" ska hitta på.. hm hm .... Erika kommer väl att mysa när ja får jobba ihjäl mig i ringen... föresten det kanske blir hon själv som får vänstervarva.. ha ha hon ska inte tro att man kan ha pudel ostraffat.. ha ha ..

Ja mycket är det på gång nu.. nästa vecka bär det iväg till Bratislava med Mauline "kennel Noble Monuments" o vi ska ha så kul men det behöver ja väl inte säga.. vendelas bror Killer kommer från Ryssland med Team Gloris.. KUL!!! o sen kommer Atman från Tjeckien det är ju Maulines uppfödning men ja känner mig lite delaktig när hans pappa är min Djakartas So Splended "Melwin" som bor hos min kompis Yvonne.. Så det ska bli spännande att följa allt från ringside.. Ärligt ganska skönt o resa utan hundar för engångsskull.. Ja är säker på att ja o Mauline kommer att få en hel del annat o göra oxå.. JÄTTEKUL!!!
Nu är det idol så nu har ja inte tid längre... Mys i soffan med vovvar o idol.. Inte illa... krams

3 kommentarer:

Erika sa...

Jaaaa jag ser verkligen fram emot Lofiiisas debut,ska bli så roligt att se hur hon uppför sig.Får hon dessutom en bra beömning så är det ju bara extra roligt.
En sak är säkert, jag lovar att hon är den mest vältränade pudelvalpen på hela utställningen,som den donnan kutar och tajpas med alla.

Katarina sa...

Ja jag säger då de!!! HUR HÄMLIG får man vaaaaa??????

Anonym sa...

Vad hemlig???? Katarina vad menar du???? ha ha ha nu väntar vi dig på pudelspecialen imorrn..