lördag 5 december 2009

Skadeglad!

Skadeglad är ja inte kan ja lova snarare tvärtom.. Japp nu har hon med sitt glädjande skrivsätt känt sig manad att tala om för mig igen mitt sista PRA fall efter Morgan.. Hon måste tro att ja har läs o hörsvårigheter.. Ja var förmodligen den första efter ägaren o vetrinären som såklart fick det tråkiga beskedet.. Så du behöver inte ta på dig ansvaret att varja gång berätta det för mig.. Vad du ens har för glädje mer än när mina hundar får PRA av att läsa min blogg kan ja inte förstå... Som sån nagel i ögat på dig ja måste vara..

För er som inte är fullt så insatta så kom den första PRA hunden från mig efter Morgan 090109, O tyvärr har ju ett flertal kombinationer gjorts med den hunden FÖRE det datumet.. Det blir ju liksom svårt att få det ogjort.. Många har ju genom åren velat låna min Morgan till sina tikar då han förutom sitt anlagsbärande för PRA( som vi inte visste då) haft mycket andra goda egenskaper.o därför varit en populär hund med ett fantastiskt temperament. Idag skulle ja givetvis inte göra om samma sak..Trots att "parningspolisen" hela tiden verkar tro det om mig.. Han är far i Sverige till 15 kullar, vilket många andra oxå är.. Det man inte kunde veta var ju att han bar på anlaget.. Det känns givetvis väldigt surt.. som dom allra flesta sunt tänkande människor oxå förstår.. Skadan är skedd o ja är ledsen så klart.. Ja kan bara i fortsättningen hålla väldigt hårt i mina nya hanar som man faktiskt inte heller vet nåt om förrens man sitter där med skägget i brevlådan.. Nu har ja i varje fall förklarat lite o om någon undrar nåt mera om allt detta så ring gärna.. Det mesta har ju sina förklaringar..

Ang bordet som ja så glaa ihågen skulle hämta igår o fota o lägga ut här.. så fick ja beskedet att det var restat inte hade kommit till butiken alltså.. Vilken skräll va!!! Samma som senare på kvällen så skrällde det till i Idol oxå kan man nog få tycka va..
Ha det bra alla "vänner"

Inga kommentarer: