fredag 18 december 2009

Här igen!

Ja som Erika skrev: Har ni andra advent än???? ja man kan tro det.. Har hunnit med o varit i Finland en mycket trevlig resa med harrieth kennel Moloss.. Vi bodde jättefint på Scandic i Marinan i helsinki... träffade massor av hundvänner, Grädde på moset var väl att Killer Djakartas Isn´t It blev BIR CACIB & Finsk Vinnare -09 han blev ju även Dansk Vinnare-09.. Det var verkligen jättekul.. Samma dag så blev Åke 4 bästa hane, med hjälp av Chottis handling,TACK SÅ MYCKET!! då det krockade med pudeln Håkan som gick på undervåningen.. Han slutade som 4 bästa hane han oxå, Vendela var oplacerad i Bästa tik men 3.a i Championklassen alla hundarna fick hela helgen excellent o vi hade en trevlig wekeend i helsinki..
Flera dagar har gått o ja har varit hemma i Gävle o jobbat, glömde till min stora förtret den lilla lilla mannicken "bredbandet" som ändå betyder så mycket, känns som att springa naken genom Central park kan ja tänka mig.. så det var tidiga kvällar kan ja lova.. Datorn är inte bara bra för en heller.. Det är bra o sova på natten har ja lärt mig.. eller hmm börjar man bli gammal nu kanske... näääääääääääääääää vägrar ha ha ..

Idag blir det Hälla, Yvonne Kronstrand kommer sen ska vi hem till Eva Borg o våldgästa lite.. en härlig dag alltså med goda vänner.. Tänk va skönt att man har så många otroligt fina härliga vänner omkring sig.. Kan ju inte vara roligt att sitta o va bitter ensam o illa omtyckt i nån stuga.. hmm men som man bäddar får man tydligen ligga är väl ett ordspråk ja har hört nån gång..
Nu säger ja som Senad . Nuuuuuuuuuuu kööööööööööör vi..

9 kommentarer:

Marie sa...

Roligt att du är igång och skriver här igen, trodde nästan att du hade lagt bloggen på hyllan.

Även roligt att höra att det går bra för dina hundar, jag glädjs med dig! :-)

Här eldar jag som en galning, för just nu i skrivande stund har vi, håll i dig -28,4grader. Det var ännu kallare inatt, brrrh! Hundarna har aldrig varit snabbare med nr1&2 :-)

Kram Marie

chottis sa...

va trevligt med en liten hälsa på runda,kan ni inte komma hit oxå,bra vänner är viktigt))) dåliga oviktigt...jag har lärt mig att umgås med dom människor som ger energi..inte tar!!!))))
grattis igen till framgångarnai finland))
ha en god kall vit jul nu "där uppe"
kram chottis

chottis sa...

va trevligt med en liten hälsa på runda,kan ni inte komma hit oxå,bra vänner är viktigt))) dåliga oviktigt...jag har lärt mig att umgås med dom människor som ger energi..inte tar!!!))))
grattis igen till framgångarnai finland))
ha en god kall vit jul nu "där uppe"
kram chottis

sophie sa...

Saknat dittbloggande:)De är min kvälls läs:) Hoppas ni hade de mysigt hos Eva med Yvonne. Du får ta och komma ner om du vill!!! Kram Sophie

Katarina sa...

Ja jag håller med, alltid lika kul att läsa din blogg kollar den varje dag. Nu är vi hemma igen efter våran hemliga vigsel och resa. Och vi har fått vi Asko lunginf och bihålinf såå kul så, men var gör väl det när man är hemma hos hundarna. GUUD va jag längtade efter dom när vi var borta... Du Lotta jag skulle vilja ha Rias papper så jag kan vaccinera henne hon är ju ett år nu så det är ju dax. Och så lär du ju hälsa Jonas och GRATTA på födelsedagen, vi vet nog!!! Ha det så bra så hörs vi!!! KRAMIZZZ från Riakatarina nu Fru Piispanen

Maria sa...

Roligt att kunna läsa din blogg igen!
Grattis till resultaten i finland..
Inser ju att jag bor allt för låååångt söder ut för att få besök av hund vännern från norr..:-)

Fast även vi har vinter - 18 är så
hemskt!!

Ha det gott så höres vi/ Maria N

yvokro sa...

Hej,
Tack för en jättemysig dag, kallt ute men jättevarmt och skönt inne. Hoppas dina öron mår bra efter en hel dag med mig, i prattagen:-)
Kramis

yvokro sa...

Hej,
Tack för en mysig och lärorik dag, kallt ute som bara den, men varmt och skönt inne.
Hoppas dina öron klarat av en hel dag med mig i prattagen:-)
Kramis

yvokro sa...

Hoppsan, nu blev det två!!